You're being redirected to Ticnet

We hope the booking went well!

Your browser is blocking pop ups

Open in browser

Svante möter Beppe Wolgers

"Hip man" hyllar Beppe Wolgers

Svante Thuresson slår inte av på takten, trots sina mer än 80 år. Nu är han tillbaka med den rosade musikföreställningen Svante möter Beppe Wolgers.

Han är en levande legend, Svante Thuresson. I över ett halvt sekel har han underhållit den svenska publiken med svensktopphits, jazzpärlor och krogshower. Nu står han åter på scenen med sin Beppe-föreställning där han ger sina versioner av Wolgers mest älskade texter. Från en barstol på scenen lotsar Svante Thuresson publiken genom en helkväll med Beppe Wolgers liv och unika låtskatt. Utifrån hans memoarer väver Svante Thuresson ihop ett finstämt lapptäcke med musik och texter ur boken. Förbered dig på en rolig, intim och stundtals lite sorgkantad hyllning till en svensk allkonstnär.

Föreställningen Svante möter Beppe Wolgers turnerade 2017 och rosades av kritikerna. Under 2019 gör Svante Thuresson en efterlängtad fortsättning. Med sig har han även denna gång Claes Crona Trio och tillsammans ger de sina tolkningar av klassiker som "Sakta vi går genom stan", "Vinter i skärgår’n" och "Monicas vals". Svante Thuresson är en av Sveriges främsta jazzsångare. Under karriären har han hunnit med allt från melodifestivaler till Knäppupp-revyer och ett antal jazzband. Hans repertoar är bred och under åren har han framfört texter och sånger av bland andra Beppe Wolgers, Hasse & Tage, Povel Ramel, Monika Zetterlund och Cornelis Vreeswijk.

Claes Crona Trio har spelat och turnerat med artister som Lill Lindfors, Putte Wickman, Viktoria Tolstoy, Vivian Buczek samt en mängd amerikanska artister och musiker. Trion leds av pianisten Claes Crona och består också av Hans Andersson, bas, samt Johan Löfcrantz Ramsay, trummor.

When 22 September

Where Idun, Umeå Folkets Hus

Price 125 - 250 kr

Genre , Concert, Music, Theater

Length 2 h 30 min inklusive paus (Intermission)

Organizer Umeå Teaterförening

Av och med Svante Thuresson och Claes Crona
Medverkande Svante Thuresson - texter och sång, Claes Crona -piano, Hans Andersson - bas, Johan Löfcrantz Ramsay - trummor

11 – 26 Oct

Bastuklubben

24 Oct – 28 Nov

Umeå Poetry Slam - kval

27 Oct

The Met: Live in HD - Manon

28 – 29 Oct

Lunch- / middagsteater Effekten av affekten

31 Oct

Nordlicht - utsåld

5 – 6 Nov

Fallfrukt

8 – 9 Nov

Flottarkärlek

8 Nov

Human Zoo

9 Nov

The Met: Live in HD - Madama Butterfly

13 Nov

Nakna som foster och gudar

18 Nov

Osebol

20 Nov

Klubb Fanny - Petrina Solange

23 – 24 Nov

Lohengrin Dreams

23 Nov

The Met: Live in HD - Akhnaten

24 Nov

Samuel Ljungblahd and The Red Kettle Masschoir

25 – 26 Nov

Lunch- / middagsteater "Fröken"

26 Nov

En kväll med Hasse och Tage

30 Apr – 1 May

ART

No events matched entered search criteria.