Samtal på väg - mellan Scylla och Charybdis - INSTÄLLT

Tyvärr är evenemanget INSTÄLLT.

Medan debattvågorna går höga dör samtalet drunkningsdöden. I livesända podden Mellan Scylla och Charybdis möts meningsmotståndarna Stina Oscarsson och Lars Anders Johanssons i respektfulla samtal över aktuella frågor.

På sin podcastturné genom Sverige diskuterar Stina Oscarsson och Lars Anders Johansson politik och ideologi utifrån aktuella frågor på varje turnéort. Konstverk, natoövningar eller politiskt kontroversiella beslut – utgångspunkterna växlar med debattens vågor. Podcasten går under namnet Mellan Scylla och Charybdis och syftar på de två odjur Odysseus tvingades kryssa mellan under sin färd på havet.

Stina Oscarsson, född och uppvuxen i Skellefteå, är dramatiker, regissör och krönikör i DN Kultur. Hon har tidigare varit chef för radioteatern och konstnärlig ledare för Orionteatern och är mycket aktiv i den kulturpolitiska debatten.

Lars Anders Johansson, bördig från Gävle, är skribent, musiker och poet. Han arbetar som kulturansvarig för näringslivets tankesmedja Timbro.

De två har olika åsikter om det mesta, men målet med Mellan Scylla och Charybdis är att förstå och lära av varandra. Båda tror de på det respektfulla och värdiga samtalet.

Under turnén spelas podden in inför publik. Kvällen inleds med ett samtal mellan Stina Oscarsson och Lars Anders Johansson för att sedan utvidgas till att omfatta hela publiken. Under kvällen kommer de två även att bjuda på musik och kanske poesi.

När 4 maj

Var Bokcafé Pilgatan

Genre Föreläsning

Längd 1 timme 35 minuter (Paus)