Live på Bio - Aida

Direktsänt från Met, Bolsjoj och Kungliga Operan

Fantastisk musik, stora känslor, underbara röster och praktfull scenografi. Superstjärnor i sina paradroller eller i nya utmaningar. Direktsänd opera och balett från New York, Moskva och Stockholm.

Aida är mästerverket som beställdes till invigningen av Suezkanalen 1869. Verdi inspirerades av de nyligen utgrävda Luxortemplet och resultatet blev en storslagen opera med pampig scenografi, stor ensemble, en romantisk grundhistoria och fantastisk musik där Verdis skicklighet i orkestrering och förmåga att gestalta känslor var på topp. I Mets direktsända uppsättning medverkar utöver superstjärnan Anna Netrebko mer än 100 personer på scenen.

Föreställningen textas på svenska.

Biljettpris: 275 kr, Scenpass eller medlem i Norrlandsoperans vänner 235 kr, student 190 kr. Priset inkluderar kaffe med kaka. Fri garderob. Förköp: Biljettcentrum.com. Biljetter som köps på plats inför föreställningen 300 kr.

När 6 oktober

Var Miklagård, Umeå Folkets Hus

Genre Live på Bio, Metropolitan, Opera

Längd 3 timmar, 35 min (Paus)

Arrangör Umeå Folkets Hus, Norrlandsoperans vänner & Umeå Teaterförening

Dirigent Nicola Luisotti
Regi
 Sonja Frisell
Scenografi Gianni Quaranta
Kostym
Dada Saligeri
I rollerna Anna Netrebko, Anita Rachvelishvili, Aleksandrs Antonenko, Quinn Kelsey, Ryan Speedo Green, Dmitry Belosselskiy m fl.