Zebrafinken

EFTERSAMTAL
Stanna kvar på eftersamtalet mellan Stefan Lidström och Carlos Romero Cruz!

Humoristisk och roligt om det allvarliga i att känna sig utanför och ha problem med självkänslan. Pjäsen bygger på biografiskt material från skådisen Carlos Romero Cruz (bild) egen uppväxt i tonåren. Vi möter Dragpersonan Carnita Molida som tar över scenen eftersom Carlos vägrar och i stället ligger under sin säng och inte vågar komma ut.
PSST!
Kolla in trailern med Carnita Molida här

Under en säng ligger en pojke och sjunger för sin burfågel, en zebrafink
I en gripande reflektion över skoltidens utanförskap angriper Carlos Romero Cruz examensföreställning från Stockholms Dramatiska högskola områden som identitet, självkänsla och längtan efter att passa in. Genom dragpersonan Carnita Molida hittar Carlos en underhållande och varm ton för att skildra tonårens skörhet, teaterns fristad och en oförstående vuxenvärld.

Carlos Romero Cruz utexaminerades som skådespelare från Stockholms Dramatiska Högskola 2015. Den kritikerrosade monologen ”Zebrafinken” var hans slutproduktion och efter studierna har han turnerat med soloföreställningen och spelat på scener som Unga Klara och Uppsala Stadsteater. Som Carnita Molida har Carlos Romero Cruz uppträtt på bland annat Komedifilmsfestivalen, Stockholm Pride och Stockholms nattklubbsscen.

När 21 oktober

Var Studion, Umeå Folkets Hus