Vi som bor här

OBS! Kom tidigt till föreställningen!
Från kl 18.00 kan man gå på "miljötorg" i foajén utanför Idun. 16 organisationer med miljöinriktning ställer ut. Både Stefan Sundström och Martin Emtenäs signerar och säljer sina böcker efter föreställningen då Stefan Sundström dessutom har fröbytarstund.

I höst ger sig naturskildraren Martin Emtenäs och den legendariske musikern Stefan Sundström ut på årets yvigaste och grönaste turné!
Fortfarande finns det storslagen natur runt om i vårt land, välkända platser och dolda smultronställen. Med stor erfarenheter av svensk natur och sin passion för djur undersöker Martin det unika med just er plats. Stefan Sundström väver in nyskrivna låtar om djur och natur.

Föreställningen bygger också på insamlat material om er lokala miljö och lokala hjältar som brinner för att rädda den. Martin har varit programledare för en mängd naturprogram som utspelat sig både i Sverige och runt om i världen. Han har också skrivit boken Upplev Sveriges natur.

Stefan har spelat i ett antal band som t ex KSMB och Apache, är låtskrivare och trubadur. Han har gett ut ett flertal böcker, bl a Stefans lilla gröna (en berättelse om att sura sin mört, gräva sin kompost och odla med mycket kärlek) och Stefans stora blå (recept för godare fisk, blåare hav och en friskare värld).
Med Scenpasset får du rabatt. Scenpass kostar 150 kr (50 kr för ungdom upp till 25 år) och gäller i ett helt år. Beställ på scenpass.nu eller köp direkt hos Biljettcentrum.

När 21 november

Var Idun, Umeå Folkets Hus

Genre Musik, Show

Längd 1 timma, 50 minuter (Paus)