Var är mitt hem?

En sann historia om lycka, krig, flykt och hopp, berättad av huvudpersonen själv
Det går inte en dag utan att dystra rapporteringar om människor på flykt från krigsdrabbade områden tränger sig in på bara skinnet. Hur känns det att vara stämplad som en illegal människa? Hur lätt är det egentligen att starta ett nytt liv i ett nytt land?

I den gripande monologen Var är mitt hem? berättar skådespelaren Danjin Malinovic om hur hans lyckliga uppväxt i det forna Jugoslavien fick ett brutalt slut när inbördeskriget bröt ut. Med egna ord och bilder, och med varm humor tar han med oss på sin flykt som går via ett korrupt Moskva till Sverige där det visar sig att allt inte blir som han har tänkt sig. Här tvingas han att leva som illegal. Han är bara ett barn. Officiellt sett existerar han inte, han lever vid sidan av men samtidigt mitt i det svenska samhället. Ta del av hans historia som pendlar mellan skratt och allvar utan att lämna någon i publiken oberörd.

Eftersamtal med Kulturkompis
I samband med teaterföreställningen "Var är mitt hem?" på Folkets Hus bjuder Studieförbundet Bilda till ett gemensamt eftersnack och fika! Du som har köpt biljett till föreställningen har möjlighet att anmäla dig till eftersamtalet via: https://bilda.nu/studiecirkel/var-ar-mitt-hem-eftersnack-med-kulturkompis-405080

Alla grupper inom Kulturkompis inbjuds att delta och har även kostnadsfritt inträde till föreställningen- Om du vill veta mer om Kulturkompis, gå in på www.kulturkompis.nu där du också enkelt kan anmäla ditt intresse för att gå med!

Bästa hälsningar
från oss på Bilda