Spring, Uje, spring

PRESSKLIPP
Doktor Kosmos-sångaren Uje Brandelius soloshow är en fantastiskt rolig och gripande föreställning. Den borde filmas och sändas i tv på julafton varje år. DN
Det bästa man kan se på en svensk scen det här året Dagens Industri
Brandelius har elegant parerat det allra mest privata. Aftonbladet
Uje Brandelius, ditt jävla geni! (…) Plötsligt, i en liten källare på Sigtunagatan till bredden fylld med kärlek, så bara brast det för mig. Jag grät, skrattade, tröstades och såg äntligen ett hopp om framtiden! (…) Jag har aldrig sett nått bättre. Nånsin. Henrik Schyffert

Välkommen till en självbiografisk popmusikföreställning av och med Uje Brandelius. Om hur livet tar vändningar du inte kunde fantisera om. Om vad du måste hinna innan du dör. Och vad du inte måste hinna.
Hösten 2015 släppte Uje Brandelius soloskivan Spring, Uje, spring efter att ha spelat i bandet Doktor Kosmos i drygt tjugo år. Det blev en skiva med vardagsnära texter om livet, kärleken och dagishämtningar. En skiva om hans liv exakt just då. När skivan var släppt började han att planera en musikföreställning på en liten teater i Stockholm. I samma veva märkte han att kroppen inte lydde som den skulle. Uje Brandelius fick beskedet att han har Parkinsons sjukdom. Föreställningen blev ännu mer aktuell och kom att handla om livet, kärleken och dagishämtningar – och allt som ska hinnas med däremellan.
Spring, Uje spring har tidigare spelats på Stockholms Improvisationsteater och Södra Teatern i Stockholm under 2016/17 för fullsatta hus.
Med Scenpasset får du rabatt. Scenpass kostar 150 kr (50 kr för ungdom upp till 25 år) och gäller i ett helt år. Beställ på scenpass.nu eller köp direkt hos Biljettcentrum.

När 29 september

Var Vävenscenen