Röst INSTÄLLT

Få dina pengar åter genom att kontakta Biljettcentrum, öppettider
I en lagom demokratisk, jämställd och lugn värld lever Noor som går sista året på gymnasiet. Hon har alltid varit populär i skolan, haft bra betyg, varit engagerad i rättvisefrågor och intresserat sig för omvärlden. Men nu knackar vuxenlivet på dörren och det är flera viktiga beslut som ska fattas.

En dag får Noor och de andra i klassen besked om att skolan ska omorganiseras. Ledningen är utbytt och gamla regelverk byggs om. Plötsligt är saker och ting inte lika självklara som förut. Inte nog med att hon inte orkar plugga till slutprovet eller lyckas söka praktikplats till sommaren, hon har heller ingen aning om vad hon ska göra efter skolan.

Som från ingenstans dyker den karismatiska Ina upp och erbjuder sig att hjälpa till. Noor dras snabbt in i Inas rättighetskampanj. Det kanske finns en mening ändå. Allting verkar ordna sig, eller?

Västerbottensteatern har tillsammans med regissör och dramatiker skapat en föreställning med utgångspunkt i vårt samtida politiska landskap. Kan vi ta vår demokrati för givet, vad har vi att vänta av framtidens politiska styre och vem är jag i den demokratiska processen?

Med sex skådespelare, nykomponerad musik och färgsprakande kostymer blir Röst en oförutsägbar och magisk resa i vårt politiska undermedvetna.

När 17 – 19 november

Var Studion, Umeå Folkets Hus

Genre Teater

Längd ca 2 timmar (Paus)