Lunch- / middagsteater - Skräddar Molins berättelser

Lunch/middag ingår i biljettpriset. Bordservering lunch kl 11.20 och middag kl 17.20. Vid middagsföreställningen är även baren öppen.
Specialkost
Vill du ha särskild kost så ange vänligen det vid boknings-/köptillfället.
PRESSKLIPP
Ta chansen och bekanta dig med Molin, en oförglömlig upplevelse Västerbottens-Kuriren

En av Sveriges mest älskade författare, Torgny Lindgren, gick bort i mars i år. Vi har genom åren fått se många av hans texter gestaltas på scenen inte minst här i Västerbotten. Hans vackra och karga språk präglat av galghumor och bibliska referenser lämpar sig väl för teatern. En av de mest spelade föreställningarna är Gunnar Eklunds Skräddar Molins berättelser som bygger på tre av Torgnys noveller. Den hade urpremiär 1989 och blev genast en publik- och kritikersuccé. När den visades på TV skrev Aftonbladet: Gunnar Eklund gjorde en underbar scenpresentation av Torgny Lindgrens noveller.

Även om ni sett "Skräddarn" tidigare så är det dags för ett nytt besök. För det är ju som Torgny Lindgren själv uttrycker det i berättelsen om Skräddar Molin;

...mångenstädes köpte dem bonaderna endast för berättelsernas skull, och det gjorde ingenting att det var gammberättelserna, att dem snart kunde dem lika väl som skräddar Molin själv.
Med Scenpasset får du rabatt. Scenpass kostar 150 kr (50 kr t.o.m. 25 år) och gäller i ett helt år. Beställ på www.scenpass.nu eller köp direkt hos Biljettcentrum.

När 13 – 14 november

Var Studion, Umeå Folkets Hus