Live på Bio - Simson och Delila

Direktsänt från Met, Bolsjoj och Kungliga Operan

Fantastisk musik, stora känslor, underbara röster och praktfull scenografi. Superstjärnor i sina paradroller eller i nya utmaningar. Direktsänd opera och balett från New York, Moskva och Stockholm.

Simson i Gamla Testamentet leder Hebréerna mot seger i upproret mot Filistéerna. Hans styrka gör honom till synes oslagbar men Delila lockar honom att avslöja sin hemlighet. Metropolitans nya uppsättning är en praktfull iscensättning med hela teaterns scentekniska maskineri. Huvudrollerna sjungs av Roberto Alagna och Elīna Garanča som nyligen gjorde dundersuccé i Mets uppsättning av Carmen.

Föreställningen textas på svenska.

Biljettpris: 275 kr, Scenpass eller medlem i Norrlandsoperans vänner 235 kr, student 190 kr. Priset inkluderar kaffe med kaka. Fri garderob. Förköp: Biljettcentrum.com. Biljetter som köps på plats inför föreställningen 300 kr.

När 20 oktober

Var Miklagård, Umeå Folkets Hus

Genre Live på Bio, Opera

Längd 3 timmar, 30 min (Paus)