Live på Bio - Regementets dotter

Storslagen opera i närbild

Fantastisk musik, stora känslor, underbara röster och praktfull scenografi. En vår fylld av förtärande passion, våld och svartsjuka. Men också av spirande kärlek, självuppoffring och martyrskap. Direktsänd opera från Metropolitan i New York.

Stjärnskottet Pretty Yende är tillbaka i Regementets dotter efter succén i Kärleksdrycken 2017. Hon gör rollen som Marie som uppfostrats av ett franskt regemente sedan hon var ett barn. Efter förvecklingar visar det sig att hon har ett adligt påbrå och trots att hennes älskade är av enkel härkomst och från fiendeland får hon till slut sin stora kärlek. Bel Canto-stjärnorna Pretty Yende och Javier Camarena skapar tillsammans en festföreställning av vokala fyrverkerier.

Föreställningen textas på svenska

Biljettpris: 275 kr, Scenpass eller medlem i Norrlandsoperans vänner 235 kr, student 190 kr. Priset inkluderar kaffe med kaka. Fri garderob. Förköp: Biljettcentrum.com. Biljetter som köps på plats inför föreställningen 300 kr.

Med Scenpasset får du rabatt. Scenpass kostar 150 kr (50 kr för ungdom upp till 25 år) och gäller i ett helt år. Beställ på scenpass.nu eller köp direkt hos Biljettcentrum.

När 3 mars

Var Miklagård, Umeå Folkets Hus

Genre Live på Bio, Opera

Längd 2 timmar, 55 min (Paus)