Live på Bio - Flickan från vilda västern

Obs! Detta är en inspelad version från sändningen 27 oktober.

Direktsänt från Met, Bolsjoj och Kungliga Operan

Fantastisk musik, stora känslor, underbara röster och praktfull scenografi. Superstjärnor i sina paradroller eller i nya utmaningar. Direktsänd opera och balett från New York, Moskva och Stockholm.

Stjärntenoren Jonas Kaufmann gör en av huvudrollerna i Mets uppsättning av Puccinis romantiska opera och sopranen Eva-Maria Westbroek gör rollen som Minnie. Handlingen utspelar sig under den stora guldruschen i Kalifornien under mitten av 1800-talet. I centrum står Minnie, som driver och äger gruvsamhällets saloon.

Biljettpris: 275 kr, Scenpass eller medlem i Norrlandsoperans vänner 235 kr, student 190 kr. Priset inkluderar kaffe med kaka. Fri garderob. Förköp: Biljettcentrum.com. Biljetter som köps på plats inför föreställningen 300 kr.

Föreställningen textas på svenska.

Med Scenpasset får du rabatt. Scenpass kostar 150 kr (50 kr för ungdom upp till 25 år) och gäller i ett helt år. Beställ på scenpass.nu eller köp direkt hos Biljettcentrum.

När 4 november

Var Miklagård, Umeå Folkets Hus

Genre Live på Bio, Opera

Längd 3 timmar, 40 min (Paus)

Arrangör Umeå Folkets Hus, Norrlandsoperans vänner & Umeå Teaterförening

Dirigent Marco Armiliato
Regi Giancarlo Del Monaco
Scenografi och Kostym Michael Scott
I rollerna Eva-Maria Westbroek, Jonas Kaufmann, Carlo Bosi, Željko Lučić, Michael Todd Simpson, Matthew Rose, Oren Gradus m fl.