Live på Bio - Carmen

Storslagen opera i närbild

Fantastisk musik, stora känslor, underbara röster och praktfull scenografi. En vår fylld av förtärande passion, våld och svartsjuka. Men också av spirande kärlek, självuppoffring och martyrskap. Direktsänd opera från Metropolitan i New York.

Bizets Carmen är en av världens mest älskade operor och en stor favorit på Mets repertoar. Carmen vill ha både kärlek och frihet men resultatet blir förtärande passion, svartsjuka och död. Regissör Sir Richard Eyre, beskriver operan och uppsättningen: Carmen handlar om sex, våld och rasism – och dessas oundvikliga följd: frihet. Operan är ett av de oomtvistade stora konstverken. Den är sexig, i alla avseenden. Och jag tycker att det ska vara chockerande.

Föreställningen textas på svenska.

Biljettpris: 275 kr, Scenpass eller medlem i Norrlandsoperans vänner 235 kr, student 190 kr. Priset inkluderar kaffe med kaka. Fri garderob. Förköp: Biljettcentrum.com. Biljetter som köps på plats inför föreställningen 300 kr.

Med Scenpasset får du rabatt. Scenpass kostar 150 kr (50 kr för ungdom upp till 25 år) och gäller i ett helt år. Beställ på scenpass.nu eller köp direkt hos Biljettcentrum.

När 2 februari

Var Miklagård, Umeå Folkets Hus

Genre Live på Bio, Opera

Längd 3 timmar, 40 min (Paus)