Episod

Lars Norén-drama med stor igenkänning, ömhet och humor.

Under en husvisning får vi möta sex personer i olika skeden av livet. Ägarna till huset som vill sälja för att försöka lämna sorg och stagnation bakom sig, de medelålders makarna som behöver ett nytt projekt för att hitta gnistan i relationen igen - och det yngre paret som precis har påbörjat resan tillsammans. Liv som vidrör varandra en kort stund och ruckar på de väl upptrampade spåren. Vad gör vi för att vi vill och vad gör vi för att vi tror att vi måste?

En produktion av Jupither Josephsson Theatre Company i samarbete med Riksteatern, Malmö Stadsteater, Uppsala Stadsteater, Riksteatern, Svenska teatern i Helsingfors, Kulturhuset Stadsteatern.

Pressklipp
En uppsättning i mästarklass Sydsvenskan

Episod befäster Noréns ställning SVT

Drabbande värme och ömhet Kristianstadsbladet

Åskådarskolan

Direkt efter föreställningen blir det ett öppet eftersamtal för de som önskar delta. Umeå Teaterförening bjuder på kaffe. Teaterkritiker Ylva Lagercrantz Spindler, representanter från uppsättningen och publiken diskuterar det verk vi just har sett. Läs mer om Åskådarskolan här.

När 2 oktober

Var Vävenscenen

Genre Humor, Teater

Längd 1 timme, 15 minuter (Paus)